Veelgestelde vragen (FAQ's)
Welke gegevens moet ik doorgeven bij mijn bestelling?
Hou in elk geval straatnaam en huisnummer gereed. Dan kunnen we u snel van dienst zijn.
Kan ik een taxi voor een bepaald tijdstip bestellen?
Ja, u kunt voor ieder tijdstip van de dag een taxi reserveren.
Hoe weet ik of mijn bestelling is verwerkt?
U kunt dit navragen bij de telefooncentrale door te bellen naar 06 48 11 65 11
Kan ik een taxi bij een treinstation reserveren?
Ja, dat kan, maar alleen als u een specifiek adres + huisnummer kunt opgeven.
Krijg ik een bevestiging na het bestellen van een taxi?
Alleen als u hebt besteld per mail. U krijgt dan een mail met de bevestiging.
Kan ik vooraf een vaste prijs afspreken?
Ja. In principe rijdt elke chauffeur op de meter. Maar als u wilt kunt u op het moment van instappen een prijsafspraak maken met de chauffeur. Als de meter eenmaal loopt is dit niet meer mogelijk.
Hoeveel personen mogen er in een taxi meerijden?
In een sedan mogen 4 personen meerijden.
Mag ik bellen in een taxi?
Ja, tenzij de chauffeur aangeeft dat hij of zij hier bezwaar tegen heeft.
Neemt de chauffeur de kortste of de snelste route?
Een chauffeur rijdt automatisch de kortste route. Tijdens de spits of wegopbrekingen kan de chauffeur met u overleggen of de snelste route ook een optie is.
Kan ik in de taxi met mijn creditcard betalen?
Ja, in alle taxi’s kunt u met creditcard betalen, uitgezonderd Diners Club.
Kan ik in de taxi met een pinpas betalen?
Ja, u kunt in al onze taxi’s met een pinpas betalen.
Kan ik met buitenlands geld afrekenen?
Onze chauffeurs accepteren over het algemeen Amerikaanse dollars en Engelse ponden. Wilt u met een van deze valuta betalen, geef dit dan aan bij uw bestelling.
Kan ik in mijn rolstoel in de taxi worden vervoerd?
Nee, u kunt in de taxi niet in uw rolstoel blijven zitten. Als u uit de rolstoel kunt komen en de rolstoel is inklapbaar, dan kan een taxi u wel vervoeren.
Kan ik mijn fiets meenemen in de taxi?
Nee, helaas zijn onze taxi's niet ingericht op het transporteren van fietsen.
Mag mijn huisdier mee in de taxi?
Ja, huisdieren zijn geen meestal probleem, mits aangelijnd of in een kooitje. Geef het in elk geval aan bij uw bestelling. Er is echter wel een uitzondering voor blindengeleidenhonden. Blindengeleidehonden mogen niet geweigerd worden.
Kan ik taxi inschakelen voor vervoer tijdens mijn bruiloft?
Ja, u kunt altijd taxi’s bestellen of reserveren via de taxi4u-rda.nl website. Wij kunnen alleen niet aan speciale wensen voldoen, zoals vooruit betalen. Hiervoor moet u een mail sturen naar info@taxi4u-ard.nl.
Mag ik een baby in een taxi vervoeren?
Ja, maar alleen als er ook een volwassene mee gaat.
Mag mijn kind alleen met een taxi reizen?
Een kind mag vanaf 9 jaar zelfstandig met een taxi van ons reizen. Vermeld bij uw bestelling wel de eindbestemming, de naam van de persoon die het kind bij aankomst opvangt en telefoonnummers van de betrokken personen.
06 48 11 65 11
Taxi 4U ARD staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer KVK 69923248.